Dag 27 - air boat

12 augustus 2015 - Saint Cloud, Florida, Verenigde Staten

Er stond weer een activiteit op het programma vandaag. Naast Universal, was dat eigenlijk best lang geleden. En dat vonden we heel fijn! We hebben lekker kunnen relaxen, want na al dat gereis en het bezoeken van steden waren we daar wel aan toe. Vandaag gingen we een tour maken met een air boat! Dat is zo'n bootje met een grote propeller aan de achterkant, die het bootje dan vooruit blaast. Supertof, zoiets hebben we allemaal nog nooit gedaan!

We hadden een vrouwelijke kapitein, Lynn, en samen met nog een stel hadden we een mooie air boat met rode bekleding. We kregen gehoorbescherming, want zo'n air boat maakt nogal lawaai! We vaarden richting het moeras, wat er niet zo uitziet als een grote smerige bende (zoals je dat vaak in films ziet), maar eigenlijk een ondiep meer met heel veel gras en waterlelies. Soms zou je denken dat je er gewoon op kunt lopen! En het bizarre was dat je dan met dat bootje daar doorheen vaarde, en dan leek het net alsof je gewoon over een grasveld vaarde (zie ook de foto's)!

We hebben veel mooie vogels gespot, en ook: alligators! Die leven daar in het moeras en de vrouwtjes bouwen daar nesten waar ze eieren in leggen. Dan blijven ze daar altijd bij in de buurt om de eieren te beschermen. Heel tof om een alligator te zien! Alligators zijn minder agressief dan krokodillen, dus ze vielen ons bootje gelukkig niet aan.

Na deze boottocht gingen we terug naar ons appartement, om nog even van de zon te genieten. Het was mooi weer! 's Avonds gingen we naar de Target, een Amerikaanse keten met - net zoals de Walmart - een ontzettend groot assortiment. Ik kocht een bikini en een pantalon en Marja een shirtje, en verder kochten we nog wat prullaria zoals haarlak. Ik kan blijven kopen in Amerika!

- Naomi