Dag 19 - Universal Studios

4 augustus 2015 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Jaaaa! Universal Studios!

Jeroen bracht ons naar het park, want vanaf het resort ging wel een shuttlebusje, maar die vertrok al om 7:30 en deed er een uur over - terwijl het park op 20 minuten afstand ligt. Bij de ingang van het park werd ons ticket gescand en werd het aan ons gekoppeld door middel van een finger print scan. Luxe hoor! Zo kan je dus het ticket op geen enkele manier van iemand anders overnemen, slim bedacht.

Universal in Orlando bestaat uit twee parken: Universal Studios en Island of Adventure. In het eerste park heb je meer grote gebouwen (studios) met daarin attracties, waar je in het tweede park meer attracties buiten hebt, zoals wildwaterbanen en achtbanen. We besloten om te beginnen in het studios gedeelte, want daar heb je ook een Harry Potter-gedeelte! Je hebt daar de Wegisweg (in het Engels: Diagonalley), Grimboudplein en de Knight Bus. Ook heb je King's Cross Station, het station in Londen vanaf waar de Zweinstein Express vertrekt naar Zweinstein! Daar gingen we dus eerst naartoe. Wat waren we in ons element! Het is zoooo mooi gemaakt allemaal, alsof de film daar opgenomen is. Bijna alle winkels in de Wegisweg kan je bekijken, zoals Olivanders voor de toverstokken (waar duizenden toverstokken in doosjes opgestapeld lagen en die je allemaal mocht pakken en bekijken - en kopen), en de feestwinkel van Fred en George. Ook heb je Goudgrijp, de bank. Daar is een attractie in! Ontzettend tof!

Daarna namen we de Zweinstein Express naar het andere park, waar nog een Harry Potter-gedeelte is: Zweinsveld en Zweinstein! De rit met de trein is ook heel leuk. Zweinsveld is in wintersfeer, met sneeuw op de daken. We gingen in een achtbaan en daarna naar een attractie in Zweinstein. Je kon ook boterbier kopen, wat ze in de film vaak drinken als ze in Zweinsveld zijn. Oké, ik kan er wel hele verhalen over vertellen, maar dat zal ik niet doen. Samengevat: het was ontzettend leuk. Het was perfect weer en de wachtrijen vielen op zich ook nog mee. Je weet dat het druk gaat zijn in zo'n park, maar de langste wachtrij die we gehad hebben was een uur, dus dat was goed te doen. We hebben ook vaak 'single rider'-wachtrijen gehad, dan worden plekjes opgevuld met personen die het niet erg vinden om niet bij hun vrienden te zitten. Als er bijvoorbeeld een karretje is voor 4 mensen en er komt een gezelschap van 3, dan kan er een single rider bij. Heel handig! Scheelt heel veel wachttijd meestal!!

Verder heb je in Island of Adventure nog een Jurrasic Park-gedeelte, een Marvel-gedeelte (ook heel tof) en nog twee andere gedeeltes, maar die vonden we minder leuk. We gingen later weer terug naar het studios-park en hebben daar ook nog wat attracties bezocht voordat we gingen eten en Jeroen belden om te vragen of hij ons weer op kon halen. Het was 20:00 's avonds en we waren eigenlijk wel heel moe van deze intensieve dag! Toen we thuis kwamen gingen we lekker in het bubbelbad, dat hadden we wel verdiend. Daarna knock-out in bed. Blij en voldaan.

- Naomi

1. Carina Walhout:
    13 augustus 2015
    Dat Harry Potter gebeuren is toch heel apart om te zien denk ik. Wat super zeg. Dat zouden Manon en Britt ook geweldig vinden. Ik ook trouwens.