Dag 25 - Universal Studios 2

10 augustus 2015 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Het is ontzettend warm vandaag, en een dagje Universal Studios staat weer op het programma. Jesse en ik hebben er net zoals de vorige keer ontzettend veel zin in. We gaan vandaag alleen naar het studio-gedeelte van Universal.

We kopen een grote draagbare beker met een dekseltje en rietje die we de hele dag door mogen refillen. En je gelooft het nooit: er zijn meer dan 100 verschillende keuzes. Van alle Coca-Cola's zijn er 7 verschillende soorten: cherry, vanilla, orange, cherry-vanilla en nog meer. En dan heb je ook nog Coca-Cola light met die opties, Coca-Cola zero, Coca-Cola cafeïnevrij. Fanta met strawberry-smaak, of lime-smaak, of watermeloen. Sprite met smaken. Ik kan nog uren doorgaan: ginger-ale, rootbeer, gatorade, minute maid lemonade whaaaat? Welcome to America. Nogmaals: ik begrijp zo goed dat de mensen hier dikker zijn. Het wordt je gewoon in je schoot geworpen. Hier: suiker. Hier: calorieën. Huppa: kilo's erbij.

Jesse en ik hadden het geluk dat het gedeelte waar we vandaag waren voornamelijk bestond uit attracties die binnen waren. Het was zo warm namelijk, en dit zorgde voor de nodige verkoeling. We hebben ook veel shows gezien! Bijvoorbeeld eentje over hoe ze make-up maken bij horrorfilms. 's Avonds aten we een burger en daarna belden we Jeroen en Marja om ons weer op te komen halen.

Soms vind ik het jammer dat we niet naar Disneyworld zijn geweest, we waren zo dichtbij! Maar we hebben de keuze gemaakt om meerdere dagen naar Universal te gaan in plaats van één dag Universal en één dag Disney. En natuurlijk om de kosten: de entreeprijs voor die parken is zó ongelofelijk hoog! Twee dagen één park is natuurlijk goedkoper dan twee aparte parken. Jammer dat er geen combi-deals bestaan, haha. Ach ja. We gaan gewoon een keer naar Disney in Parijs! Leuk!

- Naomi