Dag 10 - reisdag

26 juli 2015 - Rio Grande, New Jersey, Verenigde Staten

Dit was een lange reis. Dachten we 6 uur te moeten rijden… werden het er 8!! Rondom New York was het erg druk en we hadden ook nog eens slecht weer. Uiteindelijk kwamen we aan bij ons Motel. Ik moet er eigenlijk nog bij vertellen dat Naomi en ik meestal de avond ervoor de boekingen reserveren voor de volgende dag(en). Dat valt niet altijd mee moet ik zeggen. Vaak is er al veel vol, te duur, geen koelkast, slechte recensies, geen ontbijt of de ligging is niet centraal. Een zware taak rust er dus op ons wat menige uurtjes kost. Maar goed, aangezien er niets beters was te vinden dus een Motel geboekt, met zwembad!!

Bij aankomst bleek het Motel aan een snelweg te liggen met het zwembad op de parkeerplaats. De eigenaar, een man van Indiase afkomst in een groezelig T shirt, gaf ons de sleutel van onze kamer op de tweede verdieping. Meer verdiepingen zijn er meestal niet in een Motel. Het lijkt een beetje op het Motel uit de film Psycho… De kamer bestaat uit een soort donker "hol" met een bed in de voorkamer, dan de douche en een achterkamer met weer een bed. De airco is aanwezig in de voorkamer en blaast gezellig richting bed. Er is niet veel ruimte om te zitten dus gaan we zoals alle andere gasten (van allerlei pluimage) maar op de galerij zitten met de deur open. Jesse gaat nog even met Jeroen zwemmen in het zwembadje ook al vindt hij het een beetje eng en dan bedoel ik niet het water…

Aangezien we ons volgende verblijf weer moeten boeken zitten Naomi en ik weer te puzzelen. We komen er niet uit en willen bellen naar een hotel waar we een coupon van hebben. We bellen in het kantoortje van de eigenaar. Helaas kunnen we alleen op de zelfde dag reserveren met coupon dus moeten de gok wagen morgen. De eigenaar hoort het gesprek en adviseert ons een ander Motel te boeken waar hij ook de eigenaar van is, vlakbij Philadelphia, een Motel 6. We bedanken hem voor de tip, we zullen er over nadenken. Bij terugkomst gelijk op internet gecheckt. Zou zijn andere Motel beter zijn? Recensie: "Run as fast as you can!" en  "Bedbugs!"

Wil je naar het toilet en fatsoenlijk je benen strekken dan moet je of de wastafel verwijderen of scheef op het toilet gaan zitten, dus gedraaid! Als Jesse gaat douchen doet hij dit met zijn ogen dicht, niet naar de douchekop kijken, niet naar de muren en zeker badslippers aan!

Naomi en Jesse slapen in de achterkamer aangezien ik graag koelte wil van de airco. Het bed blijkt wel klein te zijn voor twee personen vooral als je ook nog eens op een soort helling ligt. We liggen dus met z'n twee op een meter breedte.

- Marja