Dag 9 - Plymouth

25 juli 2015 - Plymouth, Massachusetts, Verenigde Staten

Vandaag redelijk vroeg opgestaan voor het ontbijt aangezien dit loopt tot half tien. Dit keer weer wafels maar dan 4 kleine die je zelf moet bakken in een groot wafelijzer. Je kan er dan lekker stroop op doen of boter. Veel van het ontbijt is zoet, zoet en nog eens zoet op de bacon en ei met kaas na. Maar alles bevat veel calorieën en dat zie je terug in het straatbeeld! Wat veel obesitas! Ook zoveel jonge mensen. Het draait hier veel om eten. Ga je van de highway af om te tanken (denk niet dat dit naast de snelweg is, vaak 2 of 3 mile ervan af) en je ziet een roedel van vreetschuren rondom het tankstation.

Maar goed, lekker gegeten en met de auto naar Plymouth. In 1620 vaarden 120 Pilgrim Fathers vanuit Leiden, oorspronkelijk afkomstig uit Engeland, met het schip de Mayflower naar Massachusetts en stichtten daar een nederzetting. Het Pilgrimsdorp hebben ze nagebouwd (Plimoth Plantation) compleet met gekostumeerde acteurs die historische personages spelen. Ook is er een indianendorp die het leven toont van de indianen vóór de kolonisten.

Daarna zijn we met de de auto naar de Mayflower II geweest. De Mayflower II is een replica van het schip waar de Pilgrim Fathers vanuit Europa naar Amerika kwamen. Ze waren met 120 mensen aan boord, ook dieren etc. 66 dagen was de oversteek. Moet er niet aan denken!!!

Op de terugweg spotte ik een Salvation Army kringloopwinkel!! Naomi superblij. Nog nooit zo veel kleren en prularia gezien. Naomi kwam met een mooie Levisbroek terug!

Na deze activiteiten lekker zwemmen, strandje zoeken. Maar dat is nog niet zo makkelijk…. hier. De meeste stranden zijn privé, je moet $14 per auto betalen of je hebt een bewijs nodig dat je in de "neighbourhood" woont.

Uiteindelijk bij een strand de auto geparkeerd, wat eigenlijk ook weer niet mocht, maar toch gedaan. Lekker hondje "Jesse" laten zwemmen.

In de avond heerlijk gegeten bij restaurant Ninety Nine waar we gisteren biertjes hadden gedronken. Het eten was zooo lekker en niet duur. Morgen vroeg op want we moeten 6 uur reizen naar onze volgende bestemming, Rio Grande, en dan gaan we naar Cape Cod. Naomi en Jesse gaan whale watchen!!!

- Marja